Blödande Hjärtats Gränd

Om ett liv eller flera.

Början På Slutet

Kategori: Sjukdomen

 

Det har gått exakt en vecka sedan läkaren berättade att jag har cancer.

Utanför fönstret rullar tågen förbi och ljuset från lyktorna skär genom mörkret. Världen fortsätter precis som att ingenting har hänt. Någon står och stampar i väntan på bussen och tänker att det har varit en riktig jävla skitdag. Någon lagar middag till sina barn och spiller olja över köksbänken och svär i frustration. Stekos och arga bilister. Fulla studenter som dricker 10 kronors öl och gatlyktornas sken över våta februarigator. Den senaste veckan har gått så långsamt att jag tvivlar på min egen tidsuppfattning. Kanske fick jag reda på att jag var sjuk för mycket länge sedan. Ändå är jag inte säker på vad som händer. Alla googlingar resulterar bara i fler frågor. Min sökhistorik är full av ond bråd död.

Survival rate of cervical cancer

Överlevnadschans livmoderhalscancer

Cervical cancer at 24

Why do we get cancer?

Blog cervical cancer

Young with cancer

Recovery from trachelectomy

Removing the lymphatic glands

Women experience of cervical cancer

Will I die from cervical cancer?

 

Den tolfte februari år tvåtusenfjorton. Läkaren sa sorry, I’m sorry I am the one who have to tell you this. Ja gud jag förstår att det måste vara så oerhört jobbigt för dig verkligen. Mer än min egen sorg över att jag fucking kan dö så känner jag din smärta. När han gått fick jag sitta kvar med en “trained nurse” som att döma av hennes reaktion hade deltagit i en temadag ang hantering av människor i chocktillstånd och blivit underkänd. Hon började gråta. Du är så ung sa hon.

 

 

 

 

Kommentera inlägget här: