Blödande Hjärtats Gränd

Om ett liv eller flera.

Tomater

Kategori: Sjukdomen

 

Jag har ju precis börjat. Så känns det. Långsamt har den plågsamma tonårsångesten börjat lägga sig och jag har sänkt garden. Långsamt har jag kommit underfund med vad det är jag tycker om. Känner mig trygg i det. Och nu vet jag inte ens om jag får fortsätta. Jag kommer lämna kvar ett antal dokument med påbörjade historier på datorn och de tre knaggligt skrivna sidorna till vad som ska bli en sci fi roman. Jag kommer lämna kvar en hårddisk med halvdåliga filmjobb och några konton med bilder och töntiga citat online. Mitt i allt får jag ett mail från Tesco om att det är extrapris på tomater. Det absurda i hur min hjärna försöker föreställa sig hur det känns att dö samtidigt som en associations lek tar fart. Tomater. Röd. Kött. Ko. Gräs. Landet. Träd. Rötter. Krona. Prins. Korv. Gris. Lera.

Hjärnan är galen.

 

 

 

 

Kommentera inlägget här: